خـــریـــدن خانه در استانبول در شـــهر هــــای تــــرکــــیه قــــوانــــین بـــــسیـــار زیــــادی دارد
از جمـــــله اگـــــر هــــدفـــتان اقــامـــــت در تــــرکیـــــه مــــی بـــاشــــد و قصـــــد داریـــــد بــــــعنــــوان ســـــرمایـــــه گــــذار در تـــــرکــــیه مــــلـــکی خــــریــــداری کـــــنــید بـــایــــد بــــا تـــــمامــــی ضـــــوابــــط و اصــــول قـــــانـــونـــی تــــرکیـــــه اشنــــا بــــوده و از یــــک نفـــــر مشـــــاور و یـــــا نفـــــراتـــــی کـــــه قـــبلا در ایــــن زمیــــنه قــــدم گذاشـــــته انــــد مـــــ کـــرد.
در صـــورت موفــــقــیت بــــا شــــرایـــط مــــربوطــــه مــــی تــــوانــــیــد :
بـــــا کمتــــــریـــــن هـــزینـــــه و مخـــــارج دز ترکـــــیه اقــــامـــــت داشتـــــه باشـــــید و از وام هـــــای کـــــم اســـــتفاده بــــکنـــــید
بـــــا خیـــــال آســــوده مـــی تــــوانــــید بــــرای خـــــرید یــــا اقــــامــــت در تــــرکیــــه اقـــــدام بــــفرمائــــید
می تـــــوانـــیـــــد بــــــه صـــــورت کـــــامـــــلا قانـــــونـــــی بـــــه کــــسب و کـــــار خــــود رونـــــق کــــاری بــــدهــــید.
و
از افسانه های نرم افزار افسانه مدیریتی
افسانه:ما کتابی هستیم که پر از استانداردها و مراحل کار تدوین و تکمیل یک نرم افزار است
استراتژی های فن آوری اطلاعات و ارتباطات برای توسعه
به موازات استفاده از فن آوری اطلاعات و ارتباطات در تمامی ابعاد حیات بشری ، جهان به سرعت در حال تبدیل به یک جامعه اطلاعاتی است . امروزه امکان دستیابی به اینترنت و استفاده از منابع اطلاعاتی در تمامی جوامع بشری روندی تصاعدی را طی می نماید و جوامع مختلف هر یک با توجه به زیرساخت های متعدد ایجاد شده از مزایای فن آوری اطلاعات و ارتباطات ، استفاده می نمایند. ایجاد زیرساخت های ارتباطی ، قانونی و تربیت نیروی کار آشنا با فن آوری اطلاعات و ارتباطات ، نمونه هائی از تلاش انجام شده در این خصوص است . رشد شکاف دیجیتالی بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه ، جوامع شهری و روستائی ، شهروندان ماهر و آموزش دیده و فاقد مهارت ، جای هیچگونه شک و تردیدی در رابطه با تدوین استراتژی ها و تبعیت از ت ها و رویکردهای مناسب برای نیل به یک جامعه مدرن اطلاعاتی را باقی نگذاشته است . تمامی کارشناسان و تگذاران کشورهای متفاوت به این موضوع اذعان نموده اند که فن آوری اطلاعات و ارتباطات دارای پتانسیل لازم برای توسعه در تمامی ابعاد اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ی است . در این راستا اکثر کشورها ، استراتژی های خاصی را به منظور توسعه فن آوری اطلاعات و ارتباطات ، تدوین نموده اند .
برنامهریزی: در دهه 70 فقط برای میکرووردها مناسب بودند، اکنون برای زمانبندی کار در کارخانهها و مأموریتهای فضایی استفاده میشوند.
بیان شبکه باور: استدلال کارا را در مورد ترکیب رویدادهای غیرمنطقی ممکن ساخت.
ایده سیستمهای خبره فرماتیو توسط کار جوداپیر و اردیک هوروتیز و دیوید هکرمن مطرح شد:
"سیستمهایی که مطابق قوانین تئوری تصمیمگیری به طور منطقی عمل میکنند و سعی ندارند که تبحر انسانی را تقلید کنند."
شرایط کنونی:
برخی از سیستمهایی موجود در جهان که از هوش مصنوعی استفاده میکنند:
HITECH: اولین برنامه کامپیوتری که موفق به شکست استاد بزرگ شطرنج جهان، آرنولد دنکر شده است.
PEGASUS: یک برنامه درک گفتار که سؤالات کاربر را جواب میدهد و تمامی برنامههای مسافرتی شخص را با یک برنامهریزی درست، مقرون به صرفه میکند.
MARVEL: سیستم خبرهای که دادههای ارسالی از سفینه فضایی را تحلیل نموده و در صورت بروز مشکلات جدی، پیغام هشدار به تحلیلگران میدهد.
عامل
خواص محیطهای وظیفه
برنامه های عامل
عامل:
به هر چیزی اطلاق میشود، که قادر به درک محیط پیرامون خود از طریق حسگرها(sensor)
و اثرگذاری بر روی محیط از طریق اثرکنندهها (effector) باشد.
عامل نرمافزاری:
عامل نرمافزاری رشتههای بیتی را به عنوان درک محیط و عمل، کدگذاری میکند.
عوامل انسانی
حس کردن: گوش، چشم، دیگر ارگانها
اثرگذاری: دست، پا، بینی، اندامهای دیگر
عوامل روباتیک
حس کردن: دوربین، یابندههای مادون قرمز
اثرگذاری: موتور
سابقه کامل هر چیزی است که عامل تاکنون درک کرده است.
رفتار عامل توسط تابع عامل توصیف میشود که هر دنباله ادراک را به یک فعالیت نقش میکند.
معیار کارایی، معیاری برای موفقیت رفتار عامل است.
بر اساس خواسته های فرد در محیط انتخاب میشود
معیار کارایی که ملاکهای موفقیت را تعریف میکند
دانش قبلی عامل نسبت به محیط
فعالیتهایی که عامل میتواند انجام دهد
دنباله ادراک عامل در این زمان
فعالیت بدنی برای قلب شما مفید است و احتمال خطر پیشرفت بیماری های عروق کرونر را نصف می کند . در بین افرادی که دچار حمله قلبی می شوند، احتمال زنده ماندن آنهایی که فعالیت بدنی دارند، دو برابر بیشتر از افرادی است که فعالیت بدنی نداشته اند.فعالیت بدنی در حکم یک برنامه توانبخشی است که بعد از حمله قلبی احتمال مرگ و میر را تا 20درصد کاهش می دهد و واز احتمال بروز دیابت می کاهد. در افراد چاق فعالیت بدنی به کاهش وزن کمک می کند.فعالیت بدنی این امکانات را برایتان فراهم می کند: انرژی بیشتر آرامش خاطراحتمال کمتر بروز استئوپروز(پوکی استخوان)بیشترین سود را از ورزش کسانی می برند که بی تحرک بوده اند و به انجام ورزش های منظم و مناسبی از قبیل پیاده روی سریع، دوچرخه سواری، رقص و یا شنا روی آورده اند.هر نوع فعالیتی می تواند برای می تواند برای سلامتی شما سودمند باشد . این بدان معنی است که فعالیت کم از بی تحرکی خیلی بهتر است.لازم نیست به سالن ورزشی رفته و ورزش کنید و یا از وسایل بخصوصی استفاده کنید . فقط کافی است با فعالیت بیشتر روزانه تان قدری فعال تر شوید.بسیاری از افرادی که فعالیت منظمی دارند بر این باورند که احساس خیلی بهتری دارند چرا که وضعیت روحی و جسمی شان بهبود یافته و اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده اند . حتی بعضی از افراد ورزش را نوعی سرگرمی تلقی می کنند.چرا داشتن فعالیت بدنی برای قلب این قدر مهم است؟اینکه دقیقا چرا و چگونه فعالیت بدنی نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بروز سکته قلبی دارد هنوز موضوع تحقیقات زیادی است.
اگر چه به نظر می رسد که اهمیتش بدین ترتیب باشد :-فعالیت بدنی به افزایش سطح کلسترول خوب خون شما کمک می کند.چنین به نظر می رسد که فعالیت بدنی کلسترول HDL را بالا می برد اما بر سطح کلسترول LDL هیچ تاثیری نمی گذارد .
واقعیت:ممکن است کتاب استانداردها بخوبی وجود داشته باشد اما ایا استفاده شده .ایا متخصصین نرم افزار از وجود ان اگاهند ایا این کتاب شیوه های مدرن مهندسی نرم افزار را ارایه میدهند
افسانه :افراد من هنر توسعه ابزارهای نرم افزاری را دارن ما برای انهای جدیدی ترین کامپیوتر های را می خریم.
واقعیت:ارایه و توسعه یک نرم افزار با کیفیت چیزی بیشتر اخرین مدل یک مین فریم (کامپیوتر بزرگ اصلی )ایستگاه کاری یا یک PC است.
افسانه:اگر از جدول زمانبدی عقب بمانیم.میتوانیم به برنامه نویسان اضافه نموده و به جدول برسیم.
مدیریت نظریه آشوب
مدیران باید دریابند که یک سازمان موفق، سازمانی برخوردار از نظام بازخورد غیرخطی پویایی است که در ناحیه آشفتگی عمل میکند، از طریق خودسازماندهی که ویژگی سیستمهای آشوبگونه است، به طور خلاق سازگاری پویایی در عرصههای کارکردی سازمان و خردهسیستمهای داخلی و تعاملات بیرونی آن برقرار میکند. با توجه به مراتب فوق، مدیران باید با نهادینه کردن فعالیت بیشتری از فرهنگ سیستمهای آشوبگونه در سازمان، آمادگی سازمان را برای خود سازماندهی، خلاقیت و نوآوری، یادگیری مستمر و همهجانبه، فعالیتهای تیمی فرایند محور، تعامل خلاق با محیط، شناسایی نقاط حساس و اهرمی و … را فراهم آورند. بدین منظور، اقدامات زیر به عنوان درسهای کاربردی نظریه آشوب میتواند مؤثر باشد:
الفـ ایجاد پویایی در نگرش مدیران:
مدیران باید با نگرش نو و پویا، مدلهای ذهنی خود را متناوب با شرایط و ویژگیهای سیستمهای آشوبگونه تغییر شکل دهند که در آن صورت، خواهند توانست دنیای فراروی سازمانها را کاملاً با گذشته آن، متفاوت سازند و به جای دنبالهروی از اصول قدیمی، فعالیتهای خود را براساس مفروضاتی که معرف مدلهای دور از تعادل پویا و پایدار هست طراحی و اجرا کنند. بنابراین، کمیت و کیفیت وسایل و روشهای کار، به تنهایی در شرایط امروزین سازمانها کارساز نیستند، بلکه این مدلهای ذهنی خلاق و پویای مدیران است که با شکستن مدلهای مسلط حاکم بر کسب و کار، آنها را قادر خواهند ساخت که شرایط موفقیت سازمان را فراهم آورند.
ب ـ بهرهگیری از هوشنمدی سازمان:
دانش یکی از پیشزمینههای ایجاد تغییر فراگیر و پویا در سازمان است. سازمانهایی که تمایل به تبدیل شدن به سازمانهای آشوبگرانه را دارند باید به هوشمندی جمعی کارکنانشان جهت ایجاد یک فرهنگ آگاهانه و مطلوب تکیه کنند، فرهنگی که در آن عدم تجانس و ناهمگونی به رسمیت شناخته شده، از این طریق، با ایجاد فضای مناسب جهت عرضه نگرشها، ایدههای مختلف، فرایند یادگیری پیچیده و فراگیر که لازمه اداره مؤثر امور راهبردی است را برانگیخته و تسهیل کنند.
دو روش اکتشافی متداول برای معمای8
تعداد کاشیها در مکانهای نادرست
در حالت شروع
اکتشاف قابل قبولی است، زیرا هر کاشی که در جای نامناسبی قرار دارد، حداقل یکبار باید جابجا شود
دو روش اکتشافی متداول برای معمای8
مجموعه فواصل کاشیها از موقعیتهای هدف آنها
در حالت شروع
چون کاشیها نمیتوانند در امتداد قطر جا به جا شوند, فاصله ای که محاسبه میکنیم مجموع فواصل افقی و عمودی است. این فاصله را فاصله بلوک شهر یا فاصله مانهاتان مینامند.
دو روش اکتشافی متداول برای معمای8
مجموعه فواصل کاشیها از موقعیتهای هدف آنها
قابل قبول است، زیرا هر جابجایی که میتواند انجام گیرد، به اندازه یک مرحله به هدف نزدیک میشود.
فاکتور انشعاب مؤثر b*
اگر تعداد گره هایی که برای یک مسئله خاص توسط A* تولید میشود برابر با N و عمق راه حل برابر با d باشد، آن گاه b* فاکتور انشعابی است که درخت یکنواختی به عمق d باید داشته باشد تا حاوی N+1 گره باشد
فاکتور انشعاب مؤثر معمولاً برای مسئله های سخت ثابت است
اندازه گیریهای تجربی b* بر روی مجموعه کوچکی از مسئله ها میتواند راهنمای خوبی برای مفید بودن اکتشاف باشد
مقدار b* در اکتشافی با طراحی خوب، نزدیک 1 است
اثر دقت اکتشاف بر کارایی
اگر برای هر گره n داشته باشیم: h2(n) >= h1(n)
h2 بر h1غالب است
غالب بودن مستقیما به کارایی ترجمه میشود
تعداد گره هایی که با بکارگیری h2 بسط داده میشود، هرگز بیش از بکارگیری h1 نیست
همیشه بهتر است از تابع اکتشافی با مقادیر بزرگ استفاده کرد، به شرطی که زمان محاسبه اکتشاف، خیلی بزرگ نباشد
جست و جوی آگاهانه و اکتشاف
الگوریتم های جست و جوی محلی و بهینه سازی
الگوریتم های قبلی، فضای جست و جو را به طور سیستماتیک بررسی میکنند
تا رسیدن به هدف یک یا چند مسیر نگهداری میشوند
مسیر رسیدن به هدف، راه حل مسئله را تشکیل میدهد
در الگوریتم های محلی مسیر رسیدن به هدف مهم نیست
مثال: مسئله 8 وزیر
دو امتیاز عمده جست و جوهای محلی
استفاده از حافظه کمکی
ارائه راه حلهای منطقی در فضاهای بزرگ و نامتناهی
این الگوریتمها برای حل مسائل بهینه سازی نیز مفیدند
یافتن بهترین حالت بر اساس تابع هدف
در شرایط عدم اطمینان تصمیم گیرنده می توان سه شیوه بکار گیرد؟
1- حداکثر حداکثرها 2-حداکثر حداقل ها 3- ارزش مورد انتظار
سبک های پردازش اطلاعات:
1-سبک اندیشه 2- سبک شهود
سبکهای پردازش اطلاعات را بنویسید؟
هیچ کدام از این سبکها بر دیگری برتری ندارد زیرا هر دو سبک در حین تصمیم گیری و حل مساله مورد نیاز است . مدیرانی
که عمدتا براندیشیدن.اتکادادن با مسائل به طور منطقی دقیق و عینی برخورد می کنند این گروه از مدیران ترجیح می دهند که
با مسائل تکراری سر کار داشته باشند که حل ان مستم توجه به جزئیات و اجرای منظم تصمیم ها ست در حالی که مدیران
متمایل به شهود در وضعیت به سرعت در حال تغییر نسبت از ارامش نسبی برخوردارند و یا بهره گیری از بینش و توان به
پیش بینی و احساس وقوع رویداد های آتی به گونه ای خلاق وابتکاری عمل می کنند این گروه از مدیران مسائل را به صورت
قطعات و ذرات منظم جدا از هم در نظر نمی گیرند بلکه انها را به صورت الگو های پیچیده و معتقد در نظر می گیرند. بسیاری
از مدیران ترکیبی از این دو سبک را برای پردازش اطلاعات بکار می برند تصمیم گیری منطقی براطلاعات و اندازه گیری
است وبه همین لحاظ کمیت اما سرعت تصمیمات شهودی بیشتر است و منابع کمتری را مصرف می کند.
سوگیری های رایج مانع تصمیم گیری:
1-سوگیری نسبت به موضوعات اشنا و موقعیت پیشین:
توضیح: مثلا شرکتی به دلیل موفقیت یک برند تجاری در اسپانیا همان برند تجاری را با همان خط تولید در کشور پرتقال راه
اندازی شود
2-سوگیری نسبت به قبول فرضیات به ظاهر با ارزش:
توضیح: وقتی شرکتی بسته نرم افزاری بزرگترین فروشنده را بدون مطالعه خریداری می نماید
3-سوگیری نسبت به وضع موجود:
توضیح: اگثر اوقات در برابر تغییر در وضع موجود مقاومت صورت می گیرد.
4-سوگیری در تاثیر نظرات خودمان:
توضیح: زمانی که افراد به نظری تکیه می کنند معمولا به دنبال اطلاعاتی می روند که در تایید نظرشان هست و هر انچه
را که چالشی بران محسوب شود نادیده میگیرند.
5-سوگیری شناختی:
خطایی که در ازمون یا نمونه گیری به دلیل تمایل به نتیجه یا پاسخی مشخص رخ می دهد.
ITIL به صورت کلی و جزئی اقدام نموده و از مزایای آن بهره مند گردند.
علاوه بر این سازمانها میتوانند با کمک و به کارگیری مشاوران حرفه ای، پیاده سازی ITIL را به صورت هدفمند انجام داده و در انتها علاوه بر استفاده از مزایای پیاده سازی ITIL، نسبت به دریافت گواهینامه تخصصی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات (ISO/IEC 20000) که یکی از ارزشمندترین گواهینامه های مدیریت کیفیت در دنیاست اقدام نمایند.
حال که صحبت از مشاور حرفه ای شد، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که موسسه AXELOS، علاوه بر تدوین و نشر ITIL، آموزش و اعتبار سنجی از طریق برگزاری آزمونهای بینالمللی را نیز به صورت استاندارد بینالمللی در سرتاسر دنیا تعریف و ارائه نموده است. علاقه مندان به فراگیری کامل ITIL، می توانند پس از حضور در دوره مقدماتی چارچوب مدیریت خدمات فناوری اطلاعات، همانگونه که در شکل زیر ملاحظه می نمایید نسبت به گذراندن دوره های میانی ITIL و در نهایت اخذ درجه ITIL Expert اقدام نمایند.
ضمن آنکه برای علاقه مندان به فعالیت با عناوین ممیز یا مشاور ITIL، دو دوره با عناوین ISO/IEC 20000 for Auditors و ISO/IEC 20000 for consultant نیز توسط AXELOS تعریف شده است که پس از قبولی در آزمون ITIL Foundation، امکان حضور در این دوره ها و کسب مدارک ممیزی و مشاوره پس از قبولی در آزمون مربوطه نیز وجود دارد
افسانه های مشتریان
افسانه:وضعیت کلی اهداف مـــورد نـــــظر بــرای شروع برنامه نویسی کافی است- می توانیم جزئیات را بعدا درست کنیم.
واقعیت:تعاریف ناقص کل به جزء دلیل شکســت کارهای نرم افزاری است. یک توصیف دقیق و رسمی از دامنه اطلاعات.
عملکرد رفتار .نمایش . رابطه ها محمدودتیهای طـــراحی و معیاری های اعتباری ضروری است این مشخصه را تنها بعد از
ارتباط کامل بین مشتری و ارائه دهنده.نرم افزار مــیتوان تعیین نمود.
افسانه:موارد مورد نیاز که شرایط پروژه دائما تغیـــیر مـــی کـــنند اما با تغییر میتوان به راحتی سازگار شد زیرا نرم افزار
خاصیت تغییر پذیری دارد.
واقعیت:درست است که شــرایط نــــرم افــزار مـــیکنند تـــاثیر تغییر نــسبت به زمانی که تغییر در ان رخ داده فرق میکند.
عناصر زیرساخت اطلاعات ( II ) ، نیازمند استفاده از تجهیزات و امکانات فیزیکی گسترده ای نظیر سیستم های سوئیچینگ ، روتینگ ، شبکه ای گسترده از خطوط تلفن ثابت ، سیار و شبکه های رادئوئی ، می باشند . در این رابطه و به منظورانجام عملیات و مدیریت زیرساخت فیزیکی متشکل از عناصر و تجهیزات سخت افزاری ،می بایست از سخت افزار و نرم افزارهای متعددی استفاده شود. با طراحی و پیاده سازی زیرساخت اطلاعات ( بستر ارتباطی ) ، امکان ارتباط دستگاههای مختلفی نظیر تلفن های ثابت ، تلفن های سلولی ، دستگاههای بدون کابل ، کامپیوترهای شخصی و سرویس دهندگان به شبکه فراهم و آنان قادر به استفاده از سرویس ها و خدمات مختلفی می باشند.ارتباط با زیرساخت اطلاعاتی ( ارتباطی ) ممکن است مستقیما" (از طریق شبکه ایجاد شده) و یا با استفاده از تجهیزات خاصی نظیر مودم، کارت های ISDN ، خطوط DSL و یا دستگاههای بدون کابل ، ایجاد گردد. معمولا" برای سنجش میزان شکاف دیجیتالی بین جوامع فقیر و ثروتمند ، به تنوع ، تعداد و کیفیت وسایل ارتباطی به زیرساخت ، استناد می گردد . بدیهی است با فرض ایجاد زیر ساخت اطلاعات ، بدون وجود دستگاههای ارتباطی ( از بعد کمی و کیفی) ، امکان استفاده مطلوب و بهینه از زیر ساخت و درنهایت بهره مندی از دستاوردها و پتانسیل های ارائه شده در بخش های فن آوری اطلاعات و کاربردهای اطلاعات ، وجود نخواهد داشت . دستگاههای ارتباطی ( نظیر تلفن های ثابت ، سلولی ) به عنوان شرط لازم برای ورود به بزرگراه های اطلاعاتی مطرح می باشند. بدیهی است تنوع ، کیفیت و مقرون به صرفه بودن دستگاههای ارتباطی ، گزینه های متعددی را به منظور استفاده از منابع اطلاعاتی در اختیار متقاضیان ، قرار می دهد .امکان دستیابی آحاد جامعه به منابع اطلاعاتی ، یکی از عناصر اصلی سیا ست گذاری در زمان تعریف استراتژی توسعه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در هر جامعه می باشد .
از محله هایی که بیشتر ما در استانبول دنبال آن می گردیم این می باشد که از نظر حمل و نقل عمومی از مغازه خرید خوراک پوشاک و سایر امکانات در رفاه و آرایش کافی باشیم
و دومین چیز در خرید خانه ایــــــن است که حــــــتما بدانیم برای چه به استانبول می آییم آیا هدفمان زندگی کردن است و یا اینکه هدف اشتغال و یا
درس خواندن هست و .
و اینکه آیا می خواهیم ملکی در استانبول داشته باشیم که موقع آمدن به استانبول در یک سال مثلا 1 ماه بمانیم نیاز به هتل و یا خانه اجاره ای نیاز نباشد
آینده ای که ذهن های باهوش تر از ذهن انسان را دارا باشد، آنچنان تفاوت بنیادینی خواهد داشت که فرای دید عادی ما از آینده ای خواهد بود که صرفا با ابزار های بزرگ تر و بهتر پر شده است. Vernor Vinge اولین کسی بود که از نام سینگولاریتی استفاده کرد. وی بیان داشت که همان طور که مدل فیزیکی هنگام تلاش برای مدلسازی سینگولاریتی در مرکز یک سیاه چاله ناکار آمد است ، مدل ما از دنیا هنگامی که آینده ای شامل موجودات باهوش تر از انسان را بررسی میکنیم نا کار آمد و اشتباه خواهد بود.
سینگولاریتی خود توصیفی است برای یک پدیده خاص، برای حادثهای در آینده، که ممکن است در نگاه اول و سرسری از سوی خواننده با موضوعات مجلات زرد، موضوعی عامه پسند و کم ارزش چون پیش بینیهای نوستراداموس و تقویم مایا به شمار آید که بیشتر به درد هیجان زده کردن خانمهای خانه دار در روزی کسالت بار میخورد، اما در صورتی که دقیقتر بررسی گردد و خواننده متوجه اختلاف اساسی پیش بینی» و پیش گویی» باشد، آنگاه دریچه تازهای به جهان بر او گشوده میشود. و اکنون هر اتفاق کوچکی را میتواند در نظامی یکپارچه درک کند.
پیش گویی چیست؟ پیش بینی چیست؟
.یش گویی ادعای خبر دادن از آینده است، بدون هیچ دلیل منطقی! لذا پیش گو یا پیامبر است و یا شیاد. مثلا وقتی کسی خبر بدهد که فلان شخص در ۱۲ روز آینده با ماشین تصادف میکند، این پیش گویی است و شخص مورد نظر هیچ دلیل و مدرک وسندی برای اثبات این موضوع ندارد و البته معمولا خیلی گنگ و مبهمتر سخن میگوید که قابل اثبات و رد نباشد!
ولی پیش بینی تلاش علمی است با درصدی از خطا، برای فهمیدن پدیدهای در آینده، با بررسی عوامل بوجود آورنده آن پدیده در گذشته و اکنون. مثل هواشناسی، مثل پیش بینی میزان جمعیت یک کشور در ۵ سال آینده و مثل تعیین محل فرود یک موشک …
نمایه سازی رایانه ای عمدتا به دو شیوه زیر انجام میشود نام ببرید؟صددرصد
الف)حفظ اصطلاح:
توضیح: در نمایه به شیوه حفظ اصطلاح یک تعریف عملیاتی از اصطلاحنامه نمایه ای لازم و ضروری است و ان را بعنوان اصطلاح نمایه ای انتخاب کند در این روش استفاده از اصطلاحات از پیش انتخاب شده راهنای خوب و مفیدی است و امکان انتخاب واژه های استفاده شده به وسیله مولف مدرک را فراهم میسازد.
ب)حذف اصطلاح:
توضیح:در شیوه حذف اصطلاح یک سیاهه بازدارنده به رایانه داده می شود که کلمات فهرست را هر کجا بود حذف می کند و بقیه را به عنوان کلید واژه انتخاب نماید. نمایه سازی کوئیک و کوواک از نوع حذف اصطلاح هستند در این شیوه انجه را که نباید کلید واژه تلقی شود حذف میشود.
نمایه سازی با کمک رایانه را نام ببرید؟
نمایه سازی در محیط گرافیکی
نمایه سازی در محیط دستوری
تجهیزات لازم برای نمایه سازی ماشینی را نام ببرید؟مهم امتحانی
الف):تجهیزات لازم نمایه سازی ماشینی مدرک:
توضیح: برای انکه توصیفگرها از درون متن استخراج شوند به عبارت دیگر وارونه سازی متن انجام میگیرد(روش استخراجی)هنگام وارونه سازی متن میان مدارک فقط واژگان سیاهه بازدارنده استخراج می شوند و کنار گذاشته می شوند و کنار گذاشته میشود و مابقی به عنوان واژه های نشان دهنده محتوای مدارک بصورت مقلوب ذخیره میشوند.
ب):تجهیزات مربوط به مفاهیم:
در این روش یک بانک واژگان وجود دارد که نوعی واژه نامه می باشد (روش استنادی)
با این حال، AM نه تنها منافعی را به دنبال داردبلکه چندین خطرات شدیدی را می تواند بوجود بیاورد. این خطرات شامل اعدام نامشخص از حقوق مالکیت معنوی، به عنوان مثال در مورد پرونده های حقوقی به دلیل کپی رایت، حق ثبت اختراع یا علامت تجاری نقض (واینبرگ، 2010) که شامل مجازات های شدیدمیشود. علاوه بر این، عدم هماهنگی استانداردها و گواهینامه(AM SRA، 2013) ممکن است به کیفیت پایین محصول و یا حتی مضر، آسیب برساند و به نوبه خود، باعث افزایش تعداد پرونده های حقوقی شود. با توجه به آزادی طراحی و امکان به راحتی تولید اشیاء پیچیده، AM تسهیل تولید محصولات غیر قانونی از قبیل اسلحه (گرینبرگ، 2012).
در پژوهش، اصول AM در مطالعه تولید بافت مصنوعی (چاپ زیستی یا مهندسی بافت)، برنامه های کاربردی در زمینه میکرو و فناوری نانو به کارBertsch ) و همکاران، 2000)، و ایجاد ساختارهای با جاسازی شده الکترونیکی مدارات (لوپز، مک دونالد و ترکه یا چوب کوتاه، 2012) و ساختمان های (به عنوان مثال، کانتور گر چه هنر؛ خوشنویس، 1998) است.
ارزیابی سازنده و سنتی فناوری
به منظور تجزیه و تحلیل فن آوری های آینده و پیامدهای آنها، بسیاری از تکنیک های مختلف، مانند پیش بینی،نقشه راه و TA ، توسعه یافته اند (تکنولوژی آینده تحلیل روش کار گروه، 2004). پیش بینی به عنوان "پیش بینی از ویژگی های آینده ماشین های مفید، روش ها و تکنیک (مارتینو، 1983، ص 2) تعریف شده است. هدف آن این است که به ارائه بینش به موقع به تغییرات تکنولوژیکی به منظور حمایت از فرایند تصمیم گیری در مورد شرکت های بزرگ برسد ، به عنوان مثال، توسعه محصول و یا سرمایه گذاری در فن آوری های جدید (وات و پورتر، 1997). در مقابل پیش بینی، پیش بینی صرفا شامل دنبال به آینده نمیشود، اما هدف از یک نقش فعال در شکل دادن به آینده (Cuhls، 2003) است. با درک عواملی که آینده را شکل میدهد ت گذاری و تصمیم گیری مناسب تر، انعطاف پذیرتر و قوی تر است (کوتس، 1985. (توصیف مختلف دوباره مسیر نمای فن آوری، که به فرآیند مدیریت تکنولوژی و برنامه ریزی است و توسط هر دو دولت ها و شرکت مورد استفاده قرار میگیرد.
منبع سایت : ( خانه استانبول )
پرسش: اگر خانواده فردی که کمتر از 15 سال سن دارد با استخدام وی در کارگاهی موافقت نمایند آیا بلحاظ قانونی اشتغال وی بلامانع خواهد بود؟
پاسخ: اشتغال افراد زیر 15 سال مستند بماده 79 قانون ممنوع بوده و رضایت خانواده این افراد نیز نافذ نبوده و مسئولیت اشتغال افراد زیر 15 سال فقط متوجه کارفرما بوده و کارفرمایان متخلف برابر ماده 176 قانون مجازات میگردند.
پرسش: چنانچه افراد کمتر از 15 سال در کارگاه بکار اشتغال داشته باشند آیا محق به استفاده از امتیازات و حقوق مقرر در قانون کار خواهند بود یا خیر؟ ضمناً اگر کارفرما از پرداخت حقوق و یا مزد ایشان خودداری نماید آیا مراجع حل اختلاف موضوع قانون متبوع به شکایات ایشان رسیدگی مینمایند؟
پاسخ: باستناد ماده 79 قانون و نیز بند ج» ماده 9 اصولاً قرارداد کار افراد زیر 15 سال (با عنایت به ممنوعیت قانونی اشتغال بکار ایشان) باطل بوده و لذا بلحاظ قانونی کارگر شناخته نمیشوند. درنتیجه از هیچیک از مزایای مقرر در قانون مرقوم و مقررات تبعی نیز برخوردار نمیگردند. تعیین و منظور نمودن دستمزد یا مزایایی برای ایشان بعنوان اجرتالمثل نیز با توجه به عدم شمول قانون از حدود صلاحیت و وظایف هیأتهای حل اختلاف قانون کار خارج بوده و در صلاحیت مراجع دادگستری میباشد.
یک سازمان دارای طبقه بندی های اداری,چارت های سازمانی,قسمتهای مختلف و اهداف و خط مشی ها, دستورالعمل ها و بسیاری موارد دیگر است که مسلما برای مشتریان بزرگی سازمان و قسمتهای مختلف آن اهمیت ندارد بلکه می خواهند کسی مشکلاتشان را حل نمایند.
سازمان مشتری مدار سازمانی است که هدف آن پیش گرفتن درخواست های مشتریان در مسائلی که بیشترین ارزش را برای آنها داراست می باشد و رضایت مشتری را سرمایه خود و ضامن برگشت سرمایه سازمان می دانند
ملاک واقعی ارزش یک شرکت از نظر جامعه و صاحبان آن رضایت مشتری است
ویژگیهای سازمان های مشتری مدار
هر عضوی از ان مفهوم مشتری مداری و رضایت مشتری را به خوبی درک کرده است
به طور صحیح عمل نماید
مفهوم خدمات را به طور جامع درک کرده باشد
شکایت و اشکالات وارده را بطور دقیق و در اسرع وقت رفع کند
آموزش و فراگیری مستمر موجب رشد می شود و کارکنان را تبدیل به منابع رقابتی می کند.ارتقا و ایجاد توانمندی اگر با ابتکار همراه باشدسرمایه لایتناهی در سازمان به وجود می آورد که در صورت تغییرات سریع سازمان دچار بحران نخواهد شد
مشتری را می شناسد
در سازمان جهت مشتری ایجاد اهمیت می کند
به مشتری خدمت می کند
در مردم احساس برنده شدن می کند
در مورد مردم مانع اظهارات مخرب می شوند
ظرفیت انتقاد پذیری سازمان را افزایش می دهند
مردم را از ارائه انتقاد سازنده منع نمی کنند
تمایل به قبول اشتباه دارند
اهداف استارت اپ
استارت آپ واژهای است که در سالهای اخیر در اخبار دنیای فناوری به کرات شاهد استفاده از آن در توصیف کمپانیهای نوپایی هستیم که راهکارهای جدیدی را برای حل مشکلات و مسائل موجود در دنیای فناوری مطرح میکنند. به طور قطع منشا این واژه در سن فرانسیسکو و درهی سیلی نهفته است. اما استارت آپ چیست و به چه کمپانیهایی استارت آپ اطلاق میشود؟
نیل بلومنتال، موسس و مدیرعامل کمپانی واربی پارکر (Warby Parker) استارت آپ را این چنین تعریف میکند:
استارت آپ یک کمپانی نوپا است که راهحلی نوین را برای یک مساله ارائه میکند؛ در حالی که تضمینی برای موفقیت کمپانی از طریق راه حل ارائه شده وجود ندارد.
بسیاری استارت آپ را فرهنگ نوینی برای اندیشههای نو و خلافیت برفراز ایدههای موجود میدانند که هدف از آن برطرف کردن مشکلات موجود در نقاط کلیدی است که به عنوان پاشنهی آشیل راهحلهای موجود شناخته می شوند.
آدورا چئونگ، موسس و مدیرعامل کمپانی هومجوی (Homejoy) که یکی از استارتآپهای مطرح ایالات متحده در سال ۲۰۱۳ بوده، در تعریف استارت آپ این مفهوم را با عنوان پنجره ی ذهن رو به آینده خوانده است. وی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:
تاسیس یا پیوستن به یک استارت آپ به معنای یک تصمیم جدی برای جدا شدن از شرایط ایدهآل و پایدار به منظور دستیابی به رشد برقآسا و تلاش برای ایجاد موجی از تغییرات در مدت زمان کوتاه است.
براساس تعریف مرین-وبستر استارت آپ به این معنی است:
عمل یا مجموعهای از کارها به منظور یک حرکت جدید و یک شرکت یا کسب و کار نوپا
فرهنگ واژگان انگلیسی آمریکن هریتیج نیز استارت آپ را تعریف کرده:
یک کسب و کار یا تعهدی که به تازگی آغاز به فعالیت کرده است
توجه
" آگر هدفتان بیشتر برای اشتغال است شهر استانبول ترکیه بهترین شهر برای زندگی و هم برای کارکردن میباشد"
ولی لازم به ذکر است که گفته شود قبل از هر چیز باید قوانین اقامت در ترکیه آشنا بود
جهت آشنایی بیشتر به سایت ما در قسمت پایین منبع سایت کلیک کرده و اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید.
ازسیستم های خبره، استفاده کند وبه تمامی دانشهای تخصصی وحرفه ای مجهز شود (زاهدی 1380،123).
باتوجه به ویژگی خطیرسیستم های اطلاعاتی مدیریت، مدیراین سیستم ها هم ارزش بسیار زیادی برخوردارند. دامنه حقوق پراختی به این افراد درآمریکا سالیانه 100000تا 300000 دلاراست (مومنی 1372،32). عملاً کارمدیر سیستم اطلاعات مدیریت ارائه گزارشات روزآمد واطلاعات مفید به مدیرشرکت یا موسسه برای برنامه ریزی های آینده وتصمیم گیری می باشد این مدیر برای گردآوری داده ها وپردازش آنها نیاز به سیستم های اطلاعاتی ورایانهای وحتی سیستم های خبره می باشد پس مدیریت سیستم هم باید دید مدیریتی وسیستمی داشته واز امکانات سیستم های اطلاعاتی وفن آوری اطلاعات استفاده کند که لازمه این استفاده، دانش سوادرایانهای وسواد اطلاعاتی می باشد.
درباره بوجود آوردن چارچوب برنامهریزی مدیریت کتابخانه که بر اساس مفهوم سیستمهای اطلاعات مدیریت پیریزی شده باشد، کارهایی توسط همبرگ و دیگران[1](1978) انجام گرفته است. آنها چارچوبی بر خدمات و مفاهیم کتابخانه ارائه دادند که بر اساس مسائل تصمیم گیری ممکن در کتابخانه و بحث درباره عناصر دادههای مورد نیاز برای پشتیبانی از چنین تصمیماتی شکل گرفته بود. بومر و کروبا (1983) شش حوزه کلیدی اخذ دادههای مورد وم برای تصمیمگیری مدیریت را شناسایی کردهاند. این حوزهها عبارتند از: مجموعهگستری خدمات فنی، خدمات مرجع و کتابشناختی، دسترسی مجموعه، دسترسی امانت بین کتابخانهای و امکانات فیزیکی. بطورکلی میتوان گفت که گزینش عناصر دادهها و انتخاب روشی بر گردآوری آنها هسته سیستم اطلاعات مدیریت کتابخانه می باشد(Kraft,Boyce 1991, 138,144 ).
شریعتمداری،1382 .)آموزش تجربه ای است مبتنی بر یادگیری و به منظور ایجاد تغییرات نسبتاً پایدار در فرد، تا او قادر به انجام کار و بهبود بخشی توانایی ها، تغییر مهارت ها، دانش، نگرش و رفتار اجتماعی نماید. بنابراین آموزش به مفهوم تغییر دانش، نگرش و تعامل با همکاران است(Michalak .( نظام پرداخت )سیستم پاداش، مدیریت حقوق و دستمزد(: یک سیستم پاداش سازمانی شامل پاداش های پرداختی و جزئیات آن است. پاداش های سازمانی شامل هر نوع پاداشی می شوند؛ هم درونی و هم بیرونی که به عنوان نتیجه کار کارمندان به آنها اعطا می شود. پاداش های درونی معموالً احساس خوبی است که بر اثر انجام درست فعالیتهای سازمانی به افراد دست می دهد)299,2000,Byars .)مزیت پاداش درونی این است که به خاطر وجود انگیزه درونی، حرکت فعالیت فرد، ریشه در وجود خود او دارد و در نتیجه، نیاز به حضور و دخالت سرپرستی که او را به حرکت وا دارد، به حداقل می رساند)سعادت،1386 ، 754 .)پاداش بیرونی، مستقیماً توسط سازمان کنترل می شوند و قابل لمس هستند. حقوق و دستمزد و منافع بیمارستانی نمونه هایی از پاداش های بیرونی هستند)سعادت،1386 ،728.) ارزشیابی عملکرد کارکنان: ارزشیابی عملکرد فرایند تخمین و برآورد این است که یک کارمند چگونه کارش را انجام می دهد و طرح برنامه ای برای بهبود آن)275,2000,Byars.) : با توجه به اینکه اولین وظیفه مدیریت منابع انسانی و امور کارکنان، تدارک نیرو از جامعه برای به جدایی کارکنان از سازمان9 کار گماشتن در سازمان است، منطقی است که وظیفه ی نهایی آن، بازگرداندن کارمند به همان جامعه باشد. به طور معمول، کارمندان جوان واجد شرایط که 10 سه روش جدا سازی وجود دارد: 1 -بازنشستگی کارمندان مسن؛ 7 -برکناری یا ترخیص که انتظار جهت سازمان را برآورده نمی سازند. همه اینها مهمند و بعضی 11 کارمندانی سازمان دیگر به آنها نیاز ندارد؛ 3 -انفصال وقت ها برای کارمند و نیز برای مدیریت سازمان رویدادهای ناخوشایندی می باشند(1994
نحوه ارائه سرویس پیامک SMS (Short Message Service):
پیام ها به مرکز پیامک (Short Message Service Center ) ارسال می شوند. مراکز با دو مکانیزم کلی کار می کنند. اگر از مکانیزم ((ذخیره و ارسال)) استفاده کنند، در این مرحله سعی به ارسال پیام به مقصد می کنند و اگر مقصد قابل دسترس نبود ، مرکز پیامک پیام را برای ارسال مجدد نوبت گذاری می کند اما اگر مرکز پیامک از مکانیزم ((ارسال و فراموش)) استفاده کند مرکز پیامک تنها یک بار اقدام به ارسال پیام می کند و در صورتی که به مقصد نرسد پیام مجدداً ارسال نمی شود.
نحوه ارائه سرویس پیامک SMS (Short Message Service):
تحویل دادن پیامک به معنای (بهترین عملکرد) می باشد بنابراین هیچ ضمانتی وجود ندارد که حتماً یک پیام به مقصد برسد اما تأخیر و یا اصلاً تحویل ندادن یک پیامک (گم شدن) غیرمعمول است و به طور میانگین احتمال این اتفاق کمتر از 5 درصد است.
بعضی شرکت های ارائه دهنده خدمات اس ام اس به کاربرانشان اجازه دریافت گزارش تحویل پیام می دهند که این ویژگی را می توان توسط تنظیمات پیام ها در گوشی های جدید و یا پیشوند دادن پیام با #0* یا #N* فعال کرد.
نحوه ارائه سرویس پیامک SMS (Short Message Service):
حجم پیامک ها به صورت 160 کاراکتر 7 بیتی و یا 140 کاراکتر 8 بیتی و یا 70 کاراکتر 16 بیتی می باشد. پشتیبانی الفبای 7 بیتی GSM برای تمام دستگاه های GSM و شبکه ها اامی است اما البته در زبان هایی که زبان های مشتق غیرلاتین محسوب می شنوند مانند فارسی، عربی، چینی، کره ای، ژاپنی و یا زبان های سیریلیک (مانند روسی، صربستانی، بلغاری و.) باید از استاندارد 16 بیتی برای کدگذاری استفاده کنند یعنی بنا بر الفبای فوق حداکثر حجم هر پیامک در این زبان ها 70 کاراکتر می باشد.
نحوه ارائه سرویس پیامک SMS (Short Message Service):
محتوای بیشتر از حجم های فوق را می توان با استفاده از پیامک های چندقسمتی (پیامک های طولانی)ارسال کرد که در این حالت هر پیامک با یک عنوان اطلاعات کاربر (User Data Header ) UDH شامل اطلاعات بخش بندی پیام آغاز می شود. به این دلیل که UDH نیز بخشی از حجم پیام را در بر می گیرد، تعداد کاراکترهای هر تک قسمت در این پیامک ها نسبت به حالت ذکرشده فوق کاهش می یابد و به 153 کاراکتر 7 بیتی، 134 کاراکتر 8 بیتی و 67 کاراکتر 16 بیتی کاهش می یابد.
با اینکه تئوری های استاندارد تا 255 بخش را هم برای یک پیامک طولانی مجاز می دانند اما در عمل یک پیامک طولانی حداکثر می تواند شامل 6 تا 8 بخش شود
در مورد جـاذبـــه هــــای قـــــبــرس:
کــــــشور قـــبرس در ســـومیــن جــــزیـــره بــــزرگ دریــای مـــدیـــــترانــه می بـــاشد کــــه در شــــــرق دریــا قـــــــرار گــــــــرفتـــــــــه اســــــت
پــــارک آبـــی آفــرودیـــت آیــانــاپــا
ایــن پـــارک آبــی بــه آفـــــــرودیـــــــت مــــشهــور اســت و یـــکی از مـــــکان هــــــای پـــر بــــازدیــــد گــردشگـران میباشد. ایــــــــن پـــــــارک آبــی بـــا مـــجسمـــــه هـــای از اســـطوره هــــــای یـــــونان بــــــاستـــــان طـــــراحی شــــده اســــت و شـــــما را بــــه عمـــــق تـــــاریخ می بــــــــرد. پــــــــارک آبـــــــی آفــــــرودیــــــت در شتــــهر آیــانــاپــــا قــــرار گــرفتــــه اســــت کــــه دارای انـــــواع ســــرسره هــــای آبـــی، اســــتخــــر و وســــــایـــــــل بـــــــازی مـــــیبــــــاشـــد.
در ایـــن پـــــارک آبــــــی شـــــما ســـــاعت هـــــا تــــفریح هـــــمراه بــــــا لــــــذت را تــــــجربـــــه خـــــواهـــــید کــــــرد. در ایـــــن پـــــارک عـــلاوه بـــــر وســـــــایـــــل تـــــــفریـــــــحی رســتوران و کــافه نـــیز وجــود دارد پـــس نــیازی بـــه فـکر کــردن بــه نـــاهــار و شـــــــام نـــدارید.
در نظر داشته باشید که داشتن خصایل صداقت و شرافت، سبب اطمینان مخاطبتان به شما می گردد.
نقاط قوت و حسن مخاطبتان را بشناسید و تحسین نمایید و البته فراموش نکنید که تحسین با تملق بسیار متفاوت است.
اجزای یک ارتباط عبارتند از: افکار، گفتار و کردار طرفین مذاکره؛ به این صورت که نحوه کفتار شما بیان کننده افکار شماست و چگونگی افکارتان بیان کننده رفتارتان.
فراموش نکنید که مخاطبتان تنها زمانی تغییر می کند که خودش تمایل به تغییر داشته باشد، نه زمانی که شما بخواهید.
جسور باشید البته جسور بودن به این مفهوم نیست که شما باید سلطه جو، مستبد و خودکامه باشید.
خوش اخلاق باشید؛ به این مفهوم که سعی کنید به نرمی، ملایمت و شکیبایی با مخاطب خویش سخن بگویید و رفتار نمایید.
خوش زبان باشید و از ابراز هر نوع کلمات و الفاظ زننده و نامناسب اجتناب ورزید.
مدیریت احساسات خود را به دست گیرید.
هر نادانی می تواند انتقاد، محکوم و عیب جویی کند، اما صبور بودن نشانه شخصیت و خویشتنداری است.
تنها و تنا چهار راه برای برقراری ارتباط با دنیا وجود دارد. ما از طریق این ابزار ارتباطی ارزیا
درباره این سایت